Pages

Cinta Itu Buta??

Selalukan kita mendengar cinta itu buta.. pe tu buta?? adakah tidak mampu melihat mana haka dan batil diertikan begitu?? kalau begitu pastilah itu bukannya cinta org yg beriman.. Hmmm.. aku agak tertarik dengan post terbaru di blog ustaz pahrol mengenai CINTA..



anda semua boleh membacanya disini. 


Jangan kita dibutakan oleh cinta nafsu kerana cinta nafsu itu bersifat melulu. Cintailah sesuatu kerana Allah, insya-Allah, cinta itu akan sentiasa celik untuk melihat kebenaran. Rela dan tegalah berkata tidak demi cinta. Cintalah Allah dan selalu menjaga hukum-hakam-Nya. Bila cinta kita kerana yang maha Baqa (kekal), maka itulah petanda cinta kita sesama manusia akan kekal.
Marah biar kerana Allah. Justeru kemarahan kerana Allah itulah yang akan menyuburkan rasa cinta kita. Bila hak Allah diabaikan, bila hukum-hakam-Nya dipinggirkan, katakan tidak… cegahlah kemungkaran itu dengan kuasa dan dengan kata-kata. Biarkan cinta mu berkata tidak! Insya-Allah cinta itu akan kekal sampai bila-bila… - dari genta rasa

p/s: hmm..kekadang aku juga terpk adakah kita mencintai seseorg hanya kerana nafsu,ske2 ataupun berbagai lagi alasan yg diberikan. Ingat cinta yang kekal cinta yang ada tujuan. Jika aku mencintai seseorg aku mencintainya kerana tujuan untuk hidup bersama membimbing anak-anak dan menjaga segala hukum-hakam yang Allah tentukan. Ingat!! Walaupun niat itu ada kerana Allah tetapi kekadang kita alpa dan kecuaian membuatkan kita terbabas. Untuk mengelakkan benda seperti begini perlulah kita sentiasa bermusahabah sendiri. Jika kita melakukan kesilapan cepat2 lah kita bertaubat dan jangan ulangi KESILAPAN itu semula. Moga diri kita diberkati Allah. InsyaAllah.

1 comments:

rajin2 lawat blog aku lak eah..

nuurnoar.wordpress.com