Pages

Rahsia Tarikh Lahir.. Ok KE??

Dr. Azizan Osman?? sapa dia ni?? hari2 aku nampak dia kat metro la, tv la... pergh.memang gempak sih.


mamat ni memang meletup.. dia famous sebab rahsia tarikh lahir.. korang taw x?? Ala.. yg kira tarikh lahir tu..


tapi kan korang perasan x.. senang kan korang bagi duit kat dr. ni semata2 nk blaja ni.. hehe pendapat je..


DrAzizanOsman
azizan osman


ok ni aku ambik dr blog catalog blog.. agak menarik kupasan yang diberi


How this guy make money? Dengan bagi seminar lah..Tapi kan seminar dia “free” untuk 100 000 orang ? Hehe..jagan lupa..kan dia ada cakap small charge rm50 sorang. Nak cover kos pengurusan la katanya… 100 000 x rm50 = rm5 000 000 !!! Kos pengurusan apa nya? Kat sini la trick nye..dia create satu “suasana” yang membuatkan anda semua rasa seminar ni berbaloi dengan hanya rm50 sahaja compare dengan original price rm4 ratus lebih tak silap..harga ni dia letak jer supaya nampak banyak jimat..

So apa kebende nye seminar dia ni? Sama tak macam seminar motivasi diri? Seminar mengenal kebolehan diri yg belambak kat tempat lain? Setakat rahsia tarikh lahir..hishhh…langsung tak masuk akal bagi saya..macam tilik nasib plak..orang tu berjaya ke tidak..takde kene mengena dengan tarikh lahir lah. Betol tak? Kena ada usaha, komitment, strategi dan ada “contact or connection” yang kuat itu plus point la.

Mission dia saya nampak –> nak capai rm5 million ..cost –> iklan newspaper, tv maybe dalam rm200 000 la kot…dia kecoh kan satu Malaysia dengan seminar dia..ramai yg rasa tak kesah bayar rm50 sebab “nampak” murah…MISSION ACCOMPLISHED!

Sapa-sapa pon boleh buat..kalau anda ada kepakaran dalam sesuatu..macam Dr. Azizan Osman ni pakar dalam motivasi…benda da lapok ..tapi dia berjaya rebranding kan seminar motivasi ni..anda pon boleh buat macam dia ni..Cara marketing tu penting…tgk la gambar iklan dia ni..mmg berjaya men psycho kan kita dan create satu perasaan ingin tahu..Padahal Dr Fadilah Kamsah dah lama duk bagi motivasi kat kita hari2 free plak tu…cuma dia tak buat marketing maut macam si azizan ni..


p/s: secara jujur aku sendiri agak tertarik dengan rahsia tarikh lahir ni.. tapi minda aku ni bukan senang dpt ditipu atau dipengaruhi.. namun begitu aku tetap pergi ke seminar ini utk mempelajari ilmu.. kita ambik la yang jernih dan buang yang keruh..


takkan korang tak perasan, dalam tarikh lahir dia ada pola sebagai manipulator. Dan apabila digabungkan pola nama dan tarikh lahir, karakter sebagai manipulator nya sangat kuat!! Apa guna korang belajar rahsia tarikh lahir kalau tak boleh baca dia?? Kalau nak tuntut ilmu cari lah cikgu yang betul...


Dalam dunia ini, ramai orang akan cakap sesuatu tu kebetulan, sebab dorang tak tau apa nak explain fenomena tu. Tapi yang orang kata kebetulan itu yang kita kaji. Satu perkara tu boleh jadi nasib dan tidak nasib bergantung pada EFFORT.


Ingat "Setiap yang KAMI jadikan itu ada ukurannya". Contoh baling dadu, jika pertama kali dia baling dadu dan dapat 5 titik, kita boleh kata nasib, tapi jika dia hari2 praktis baling dadu dengan ukuran tenaga tertentu ia tak dikira nasib, sebab ada EFFORT. Baling 10 kali, mungkin sekali silap dan 9 kali tepat Smile latihan-demi-latihan atau kajian dibuat berterusan untuk memastikan ketepatannya...


WALLAHUALAM


apa2pn yg penting bersederhana la dalam semua perkara.. jgn kita terlalu leka dan lupa hanya Allah sahaja yang mempunyai kuasa ats segalanya.. bagi aku elok pergi seminar ni janji jgn taksub dan percaya sgt.. ikut apa yg aku perhatikan pn betul dalam lingkungan 80%. Ilmu tetap ilmu.. semoga kita berjaya kelak.. itu semua atas usaha kita sendiri. mengenali potensi diri hanyalah satu permulaan bagi kita.. Ianya belum cukup untuk membuatkan kita berjaya. usaha dan tawakal je yg penting.. ok zaki!! kembali kepada realiti.. study2 kalau nak berjaya.. tak guna kalau tahu potensi diri tapi xde usaha..kan2..

2 comments:

ko cakap psal ni ke?aku pon stuju pendapat yang ko dapat tu,yang tulisan merah.pendapat aku la,orang cakap benda2 camni khurafat.tapi ko kene tau khurafat tu mende.khurafat ni ko rase benda tu la segale2 nye,bley datang manfaat dan mudharat.aku rase benda ni bukan khurafat.die sebab die de hujah tersendiri dari segi akal.susah la aku nak terangkan.pape pon,nak berjaye,tengok surah ar'ra'du ayat 11 xclap.tq

 

setuju dgn anonymous. sbb tu dr azizan tu dia buat statistik menguji apa yg dia kumpul tu. dia pun claim bnda tu 90% tepat. bukan 100%. kalau tgk, benda yg dia ajar tu asal dari zodiak cina, fengshui dan lain-lain. dia compile dan jalankan kajian lanjut. kira, benda ni statistically valid tapi tetap ada exception. kita boleh guna utk kenal org, tapi bukan hakimi org, pd pandangan sy.