Pages

POLIS DIRAJA MALAYSIA















Bila abis minyak. Polis pun pakai kaki tolak motorsikal. Alahai! ciannyer.
Sebenarnya amalan ini dilarang oleh undang-undang kerana merbahaya dan membahayakan pengguna jalan raya yang lain. Kalau JPJ tengok, confirm kena saman nie. Tapi apa boleh buat mereka pun rakyat biasa gak. Nak protokol sangat, Kang tersadai motor tu tepi jalan ngan tuannya...

Tapi.. sebenarnya aku bukan nak cite pasal ni... 
Tengah hari td aku dan akak ku ingin ke pejabat pos.
Sebab lesen memandu dh nk mati..
Mulala kami kuar berjihad untuk menyelesaikan t/jwb.
Tiba-tiba kami ternampak
keta polis bermundar-mandir 
mencari mangsanya...
Pada mulanya keta itu di hadapan namun dek kerana keanggunan keta kitaorg..polis itu sanggup memberhentikan kereta di sebelah 
dan memberi laluan pada kitaorg..
keta polis itu mengekori kitaorg
sejauh 2 km..
akhirnya kami mengalah dan memberhentikan keta..
Berikut adalah perbualan antara kitaorg..

1. polis    : mintak ic dik
   kitaorg  : ok bang..
    polis    : dari mana?
   kitaorg  : dari rumah la..(x   sedar diri tgkla ic tu)
    polis    : adik beradik ke??
   kitaorg  : hek eleh ye la..
   polis     : kitaorg boleh saman 
  ni sebenarnya..tapi                   xpela saya lepaskan.

**Alhamdulillah kami dilepaskan.. Namun ku lihat ternampak muka hampa mereka yang mungkin menharapkan sedikit sagu hati dari kami jika kami melakukan kesalahan...

Sebenarnya aku x puas hati dengan cara mereka menahan..sanggup tu dah depan 200m dh... nk jugak berhenti sebelah..tunggu keta aku..pastu ikut belakang..esh2..
Inilah PDRM mencari duit.. nk je aku ambik M-16 tembak sorang2.. haha..

Tapi..tak semua camtu..kalau xde polis ape akn jadi kt negara kita...huru-hara gamatnya.. sebenarnya ni je yg aku nk cite...