Pages

Non-Muslim Tak Boleh Masuk Masjid??

Sekarang ni kecoh satu malaysia isu non-muslim x boleh masuk masjid. Betul ke? Antara beberapa sebab tidak boleh masuk kerana orang kafir dianggap tidak suci dan berpakaian tidak sopan. Tapi..... orang cina yang wat masjid boleh pulak masuk? orang cina yang letak carpet utk muslim sembahyang boleh pulak masuk? orang cina yang baiki elektrik boleh pulak masuk? hmmm. pelik pelik.. kalau gambar kt bawah ni amacam plak? mana lagi sopan? jeng jeng..

http://4.bp.blogspot.com/_snvxpmtrq20/THop3i0ZPJI/AAAAAAAAFg8/9Q9lfL7ZKIQ/s1600/47963_1556148753079_1516023991_1389916_4893531_n.jpg

bak kata tuan guru nik aziz;

“Oleh kerana hubungan kita dengan Islam semakin jauh, belajar pun tidak, maka bila tiba perkara-perkara macam ini, terus timbul masalah.

“Padahal kalau kita balik dari sejarah asal, ramai dari penduduk Arab Qurasy yang kafir datang jumpa Nabi. Nabi letak dalam masjid, mereka tidur dalam masjid, makan dalam masjid, bahkan kencing dalam masjid”, katanya.

Mungkin jawapan yg lebih jelas adalah disini:

Part 1


Part 2


Part 3

1 comments:

Pasal non-muslim masuk surau ni seriusly nak cakap, kerajaan UMNO mmg bangang. Memang minda diorang x terbuka.

Kalau nak komplen pasal ADUN Teo masuk surau tu tak boleh atau haram, UMNO kena komplen dulu kat kerajaan Arab Saudi sbb benarkan non-muslim masuk masjid Madinah, siap boleh naik atas mimbar lagi utk belek-belek ukiran.

Benda ni x jadi hal punya kalau ilmu agama banyak. Ni semua sbb politik ler.